Obnova viličara (remanufacturing)
Uz prodaju novih i rabljenih viličara, te servis viličara svih marki nudimo i obnovu viličara. Odjel proizvodnje Autokuće Gašparić provodi proces obnove viličara poznatiji kao „remanufacturing“. Proces uključuje procjenu i pregled, demontažu, obnavljanje (ugradnja i proizvodnja potpuno novih komponenti), instalaciju, testiranje i kalibriranje te sklapanje/montaža obnovljenih proizvoda – viličara. Također, odjel obavlja završnu kontrolu i testiranje funkcionalnosti viličara kako bi osigurao njihovu sigurnost i kvalitetu.
Proces proizvodnje obnovljenih proizvoda (viličara):
- Kod određenih standardiziranih obnova se poštuje standardizirana procedura obnove koja nalaže zamjenu svih ključnih komponenata novim komponentama prema određenoj proceduri koju propisuje originalni proizvođač stroja. U slučajevima da takva standardizirana procedura nije propisana, proces proizvodnje (obnove) započinje detaljnim tehničkim ispitivanjem svih ključnih komponenti, poput motora, upravljačkih komponenti, upravljačkih elektronskih jedinica, hidrauličkih sustava, vilica, elektroinstalacija, sigurnosnih sustava i senzora i strukturalne stabilnosti šasije.
- Prikupljanje podataka o radu viličara (radnih sati, povijesti servisa, uvjeta rada) pomaže u procjeni trošenja dijelova.
- Nakon procjene izrađuje se detaljna dokumentacija, uključujući popis potrebnih dijelova, kao i tehnički nacrti koji će se koristiti tijekom obnavljanja/proizvodnje
- Na temelju dokumentacije izrađene tijekom procjene, kreće se u nabavu potrebnih dijelova i materijala. To može uključivati sve, od specijaliziranih čeličnih komponenti poput upravljačkih i pogonskih osovina, staza krana, guma, novih motora, hidrauličnih cilindara, do sofisticiranih elektroničkih kontrolera.
- Svi dijelovi prolaze kroz kontrolu kvalitete kako bi se osiguralo da zadovoljavaju standarde obnove, identično kao u procesu proizvodnje novih viličara.
- Viličar se rastavlja do najsitnijih dijelova, kao u početnoj fazi proizvodnje.
- Svaka komponenta se pregledava, mjere se kritične dimenzije, kao što su debljina vilica, opterećenje osovine, površinske neravnine na klipovima hidraulike i naponi u konstrukciji šasije.
- Ovdje se koriste specijalizirani alati za mjerenje, poput ultrazvučnih mjerača debljine, termalnih kamera za provjeru elektroinstalacija i uređaja za mjerenje trenja i istrošenosti mehaničkih dijelova.
- Ugradnja potpuno novih komponenata kao i proizvodnja novih komponenata poput raznih osovina, čahura, klipnjača cilindra i sl. Npr. obnova strojnom obradom, poput brušenja ili poliranja.
- Zavarivanje, toplinska obrada, premazivanje antikorozivnim sredstvima, lakiranje šasije, kabine i ostalih dijelova se provodi kako bi dijelovi bili u savršenom radnom stanju.
- U ovoj fazi provodi se i modernizacija – ugradnja novih tehnologija ili komponenata koje će poboljšati performanse i sigurnost viličara u odnosu na njegovu staru verziju.
- Obnova pogonskih elektromotora kao i motora sa unutarnjim izgaranjem.
- Ovdje se koriste originalni dijelovi (OEM) ili visokokvalitetni zamjenski dijelovi, a postupak je jednak novoj proizvodnji.
- Komponente poput motora, hidrauličnih pumpi, upravljačkih jedinica ili baterija se pažljivo instaliraju i povezane su s drugim sustavima na precizan način, uz korištenje specijaliziranih uputa za ugradnju i montažu.
- Nakon što su sve komponente obnovljene i/ili zamijenjene, kreće proces sklapanja viličara koji je identičan sklapanju novog stroja.
- Točna kontrola tolerancija pri sklapanju je ključna, kako bi svi dijelovi radili sinkronizirano, posebno kod složenih sustava poput hidraulike i elektrike.
- Posebna pažnja se pridaje balansiranju viličara kako bi se osigurala njegova stabilnost tijekom rada.
- Nakon sklapanja, svi ključni sustavi prolaze kroz kalibraciju. Hidraulički sustavi se podešavaju kako bi radili s točnim pritiscima, električni sustavi se kalibriraju kako bi odgovarali standardima, a senzori sigurnosti se prilagođavaju kako bi ispravno funkcionirali.
- To uključuje testove opterećenja, gdje se viličar podvrgava simuliranim uvjetima stvarnog rada kako bi se osiguralo da sustavi rade optimalno.
- Obnovljeni viličar prolazi kroz niz testova kako bi se provjerila njegova sposobnost rada u stvarnim uvjetima. To uključuje:
-
- Testiranje nosivosti (maksimalno opterećenje),
- Stabilnost pri podizanju i spuštanju tereta,
- Sigurnosne funkcije (automatski kočioni sustavi, senzori za preopterećenje),
- Kapacitativno testiranje baterije i radni vijek baterije (ako se radi o električnom viličaru).
-
- Testiranje se bilježi kroz detaljne tehničke izvještaje koji dokumentiraju sve performanse viličara nakon obnove.
- Prije isporuke, viličar prolazi kroz završnu kontrolu kvalitete. Svaki sustav i komponenta se pregledavaju kako bi se osiguralo da zadovoljavaju sve standarde.
- Provodi se i završna inspekcija prema standardima tvorničke proizvodnje, kako bi se osiguralo da obnovljeni viličar ima jednaku funkcionalnost kao i novi.
- Nakon tehničkog dijela, viličar prolazi kroz proces završne obrade, uključujući bojanje, dodavanje novih oznaka, dijagrama nosivosti, poliranje dijelova i estetsku pripremu.
- Završni proizvod izgleda gotovo identično novom viličaru, čime se dodatno potvrđuje kvaliteta procesa obnove.
Proces obnavljanja viličara je izrazito složen i u mnogim fazama gotovo identičan procesu proizvodnje novog stroja. Sveobuhvatna procjena, nabava novih dijelova, precizno sklapanje, kalibracija i testiranje pod punim opterećenjem zahtijeva visoku stručnost i standarde, jednako kao i originalna proizvodnja.