10 čestih pogrešaka tijekom korištenja viličara
Vožnja viličara zahtjeva puno znanja i dobrih refleksa, te nosi stvarne rizike.
Godišnje se dogodi oko 8.300 nesreća na radu s viličarima.
Većinu vremena nesreće se mogu izbjeći dobrim navikama i poštivanjem sigurnosnih propisa.
Jeste li u toku sa svim pravilima koja se moraju poštivati tijekom vožnje? Da biste to saznali, pobrinite se da ne napravit jednu od ovih 10 uobičajenih pogrešaka:
- VOŽNJA UNATRAG POMOĆU RETROVIZORA – Jedna od najvažnijih stvari koju treba znati je da zrcala nisu dizajnirana za vožnju unatrag. To su elementi koji pružaju vrlo korisnu pomoć u manevrima. Imajte na umu da prilikom vožnje unatrag morate gledati izravno iza.
- NE PROVJERAVANJE TEŽINE TERETA PRIJE PODIZANJA – Uvijek koristiti isti viličar za podizanje tereta loša je praksa. Obavezno podižite i premještajte samo onaj teret težine koja odgovara vašem viličaru. Jednostavno pogledajte pločicu sa podatcima o opterećenju viličara.
- NE KORIŠTENJE SIGURNOSNOG POJASA – Čak i na kratkim relacijama postoji rizik od prevrtanja. Sigurnosni pojas nije jedini dostupan sigurnosni sustav, no on uvelike pomaže pri sigurnosti vozača kod prevrtanja (vozač zadržan u putničkom prostoru bez rizika od prignječenja). Zato vežite sigurnosni pojas čim sjednete u viličar.
- PUNJENJE BATERIJE BEZ NOŠENJA ZAŠTITNE OPREME – Kod punjenja baterija moraju se poštivati pravila. To mora činiti pravilno obučena osoba, na prozračenom mjestu. Ako je moguće, u tu svrhu treba rezervirati određeno područje. Na bateriju ne smije biti postavljen metalni alat, uklonite prstenje, satove, nakit… No, prije svega, nosite osobnu zaštitnu opremu, uključujući zaštitne naočale i rukavice.
- NE PRIJAVLJIVANJE KVARA – Na početku ili na kraju smjene možete primjetiti kvar na viličaru kojeg koristite: vodu, gorivo, curenje ulja i sl. Nužno je prijaviti kvar voditelju skladišta ili voditelju tima da se viličar može popraviti što je prije moguće. To će osigurati da viličar koristite sigurno i vi i drugi.
- NE PRILAGOĐAVANJE POLOŽAJA SJEDALA – Trenutno većina viličara ima vozne položaje koji se mogu prilagoditi svakom pojedincu. Sjedalo se može pomicati naprijed ili unatrag, ovisno o duljini nogu, te prilagoditi težini i eventualno visini. Također, možete podesiti upravljač (nagib i dubinu). Odvojite minutu za ispravno podešavanje položaja, na kraju dana smanjit ćete rizik od mišićno-koštanih poremećaja i umora. Razmislite o tome! Posao će biti ugodniji ako se osjećate ugodno.
- VOŽNJA SA PODIGNUTIM VILICAMA – Još jedna česta pogreška koja utječe na sigurnost svih u skladištu je položaj vilica. Bez obzira prevozite li teret ili ne, tijekom vožnje važno je vilice podići na oko 15 centimetara iznad tla. To će smanjiti rizik od prevrtanja i/ili pada tereta. Vožnja sa podignutim teretom uzrokuje pomicanje težišta stroja smanjujući njegovu stabilnost.
- OKRETANJE KOTAČA NA KOSINI ILI RAMPI – Vrlo je važno biti posebno oprezan u vožnji kosinama ili rampama. Upravljač se ne smije okretati tako da viličar poprečno prelazi kosinu. To će smanjiti rizik od prevrtanja.
- VOŽNJA PO KOSINI S TERETOM OKRENUTIM PREMA PADINI – Zlatno pravilo vožnje tereta viličarem po kosinama je da morate osigurati da vozite sa teretom okrenutim suprotno padini: Kada vozite uzbrdo, morate voziti unaprijed, a kada vozite nizbrdo, morate voziti unatrag.
- NE PRILAGOĐAVATE VOŽNJU AKO SU NA VILIČAR UGRAĐENI POSEBNA OPREMA ILI ALATI – Ako je na viličaru ugrađena posebna ili dodatna oprema držite se preporuka proizvođača o načinu upravljanja i prilagodbe vaše vožnje. To utječe na stabilnost viličara.