ZABORAVILI STE VAŠE PRISTUPNE PODATKE?

Vožnja viličara zahtjeva puno znanja i dobrih refleksa, te nosi stvarne rizike.

Godišnje se dogodi oko 8.300 nesreća na radu s viličarima.

Većinu vremena nesreće se mogu izbjeći dobrim navikama i poštivanjem sigurnosnih propisa.

Jeste li u toku sa svim pravilima koja se moraju poštivati tijekom vožnje? Da biste to saznali, pobrinite se da ne napravit jednu od ovih 10 uobičajenih pogrešaka:

  1. VOŽNJA UNATRAG POMOĆU RETROVIZORA - Jedna od najvažnijih stvari koju treba znati je da zrcala nisu dizajnirana za vožnju unatrag. To su elementi koji pružaju vrlo korisnu pomoć u manevrima. Imajte na umu da prilikom vožnje unatrag morate gledati izravno iza.
  2. NE PROVJERAVANJE TEŽINE TERETA PRIJE PODIZANJA - Uvijek koristiti isti viličar za podizanje tereta loša je praksa. Obavezno podižite i premještajte samo onaj teret težine koja odgovara vašem viličaru. Jednostavno pogledajte pločicu sa podatcima o opterećenju viličara.
  3. NE KORIŠTENJE SIGURNOSNOG POJASA - Čak i na kratkim relacijama postoji rizik od prevrtanja. Sigurnosni pojas nije jedini dostupan sigurnosni sustav, no on uvelike pomaže pri sigurnosti vozača kod prevrtanja (vozač zadržan u putničkom prostoru bez rizika od prignječenja). Zato vežite sigurnosni pojas čim sjednete u viličar.
  4. PUNJENJE BATERIJE BEZ NOŠENJA ZAŠTITNE OPREME - Kod punjenja baterija moraju se poštivati pravila. To mora činiti pravilno obučena osoba, na prozračenom mjestu. Ako je moguće, u tu svrhu treba rezervirati određeno područje. Na bateriju ne smije biti postavljen metalni alat, uklonite prstenje, satove, nakit... No, prije svega, nosite osobnu zaštitnu opremu, uključujući zaštitne naočale i rukavice.
  5. NE PRIJAVLJIVANJE KVARA - Na početku ili na kraju smjene možete primjetiti kvar na viličaru kojeg koristite: vodu, gorivo, curenje ulja i sl. Nužno je prijaviti kvar voditelju skladišta ili voditelju tima da se viličar može popraviti što je prije moguće. To će osigurati da viličar koristite sigurno i vi i drugi.
  6. NE PRILAGOĐAVANJE POLOŽAJA SJEDALA - Trenutno većina viličara ima vozne položaje koji se mogu prilagoditi svakom pojedincu. Sjedalo se može pomicati naprijed ili unatrag, ovisno o duljini nogu, te prilagoditi težini i eventualno visini. Također, možete podesiti upravljač (nagib i dubinu). Odvojite minutu za ispravno podešavanje položaja, na kraju dana smanjit ćete rizik od mišićno-koštanih poremećaja i umora. Razmislite o tome! Posao će biti ugodniji ako se osjećate ugodno.
  7. VOŽNJA SA PODIGNUTIM VILICAMA - Još jedna česta pogreška koja utječe na sigurnost svih u skladištu je položaj vilica. Bez obzira prevozite li teret ili ne, tijekom vožnje važno je vilice podići na oko 15 centimetara iznad tla. To će smanjiti rizik od prevrtanja i/ili pada tereta. Vožnja sa podignutim teretom uzrokuje pomicanje težišta stroja smanjujući njegovu stabilnost.
  8. OKRETANJE KOTAČA NA KOSINI ILI RAMPI - Vrlo je važno biti posebno oprezan u vožnji kosinama ili rampama. Upravljač se ne smije okretati tako da viličar poprečno prelazi kosinu. To će smanjiti rizik od prevrtanja.
  9. VOŽNJA PO KOSINI S TERETOM OKRENUTIM PREMA PADINI - Zlatno pravilo vožnje tereta viličarem po kosinama je da morate osigurati da vozite sa teretom okrenutim suprotno padini: Kada vozite uzbrdo, morate voziti unaprijed, a kada vozite nizbrdo, morate voziti unatrag.
  10. NE PRILAGOĐAVATE VOŽNJU AKO SU NA VILIČAR UGRAĐENI POSEBNA OPREMA ILI ALATI - Ako je na viličaru ugrađena posebna ili dodatna oprema držite se preporuka proizvođača o načinu upravljanja i prilagodbe vaše vožnje. To utječe na stabilnost viličara.
NA VRH